zaterdag 7 juli 2018

De ideale zomerjurk

Zomer... En wat voor één dit jaar <3
Tijd om de luchtige zomerjurkjes weer uit de kast te halen (en te ontdekken dat je nood hebt aan nieuwe). Allicht ligt het aan mijn moeilijke smaak maar ik vond bijna nergens iets naar mijn zin en als ik het wel vond dan was het er niet in mijn maat of stond het me niet...

Mischien toch maar eens tijd om kleedjes voor mezelf te maken (doe ik zelden)? Maar wat dan?
En dan midden in mijn twijfelbui kwam Beletoile met HET patroon op de proppen :) De luxdress, ik wist onmiddellijk dat dat echt iets voor mij was :) Gezien ik van Ann van atelier in 't leerke haar prachtversie mocht passen was ik ook meteen zeker van de maat.

Ik besliste 2 stuks te maken maar gezien ik niet kon kiezen tussen 3 stoffen zullen het er 3 worden. 
De eerste stak zonder problemen op een kleine 2 uur in elkaar. Bij de tweede besloot ik de elastiek iets smaller te nemen (een cm of 3-4)... Maar ergens tijdens het verkleinen van de elastiek deed ik iets (ik weet nog steeds niet wat) mis waardoor ik het kleed zelfs niet over mijn borsten kreeg :-o Ik raad iedereen aan te passen na 2 lijntjes rimpelelastiek genaaid te hebben; ik deed dat niet en het tornen was een regelrechte hel die langer duurde dan het kleed zelf te maken :-o Bij het hermaken besloot ik wijselijk dezelfde lengte van elastiek te nemen als de eerste :-p

Ik had de afgelopen 2 dagen mijn "luxdressen" aan en kreeg al heel veel complimentjes (zelfs 2 van onbekenden)

Donderdag was het datenight met Mister Sexy; voor we gingen eten maakten we eerst even tijd voor een wandeling in De Schorre om al eens te kijken hoe ver de opbouw van tomorrowland al staat (het reuzenrad in opbouw waar je continu voorbij rijdt triggert wel). Meteen ook de ideale plek voor enkele foto's :)




De andere foto's zijn getrokken in park spoor noord in Antwerpen, één van mijn kinderen (en onze) favoriete zomerplekken :)






En de derde? Die ligt geknipt klaar... Ik zal hem delen als hij af is :)

Patroon: Luxdress van Beletoile: oa hier en hier te koop 
Stof: Beide van Atelier in het leerke

3 opmerkingen:

  1. Supertoffe jurkjes! Hier ligt het patroontje ook klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke jurkjes, ze zitten vast zalig! Definitely eentje voor op mijn to-do lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Topjurkjes inge. Ze staan je goed :) misschien toch ook eens aankopen.

    BeantwoordenVerwijderen