dinsdag 14 augustus 2018

Eleonora... Waardige opvolgster van Elizabeth

Een tijdje geleden testte ik "de Eleonora"; een prachtige katoenen jurk die op maat gemaakt kan worden...
Hiermee kreeg Elizabeth waarover ik eerder al blogde er een zusje bij :) Judith van handwerkatelier van Hagar tot Ruth heeft dat wat mij betreft weer prima gedaan.

Op maat gemaakt? Hoe dan?
Wel het is heel eenvoudig: je meet de borstomtrek, taille en ruglengte van de gelukkige op (sjah welk meisje wil er niet zo een jurk?). Op basis van borstomtrek bepaal je de maat, via een duidelijke uitleg kan je (zelfs als beginner) heel makkelijk de taille en de ruglengte aanpassen. Voor Liv maakte ik een 104 waarvan ik de taille 1 cm versmalde en de ruglengte ongewijzigd liet en het past perfect! Oordeel zelf maar :)








 De jurk is voorzien om te maken met een andere kleur/print tailleband. Bij deze stof vond ik geen geschikte contraststof dus besloot ik de tailleband in dezelfde stof te doen en er gekleurde paspel tussen te steken; een heel ander effect maar zeker niet minder mooi. 
Persoonlijk vond ik dit jurkje feestelijk en ideaal om het verjaardagsjurkje voor Liv haar tweede verjaardag te worden <3




Voor mijn versie van de Eleonora koos ik:

-Een halve cirkelrok (ook keuze tussen rimpelrok, plooirok, servetrok en hele cirkelrok)
-De kleine kapmouwtjes (ook keuze tussen gewone of grote kapmouwtjes of mouwloos)
-Kampsnapsluiting ( ook keuze voor gewone knopen en knoopsgaten en makkelijk aan te passen naar ritssluiting)




Graag ook zo een jurk maken? (ik kan je geen ongelijk geven), het is nu de ideale moment!!! Van alle patronen verkocht van 05/08/2018 tot 05/09/2018 zullen er 3 mensen hun geld teruggestort krijgen :)

-1 iemand die de Eleonora (7.50 euro) kocht.
-1 iemand die de elizabeth (7.50 euro) kocht.
-1 iemand die de bundel van beide patronen (12.50 euro) kocht.
Het patroon kopen volstaat om mee te doen :)

Nog even (onterecht) aan het twijfelen?
Enkele medetesters showen ook hun creaties!!!

zondag 12/08/2018
-Ans

zondag 19/08/2018

Voor wie graag weet waarom er geen feestfoto's zijn met deze feestjurk... Na 3 minuten gebeurde er dit :-o



Voor wie meer wil te weten komen over het goed doel dat je steunt als je deze jurk koopt stuur ik je graag door naar deze blog.

Patroon: Eleonora van handwerkatelier van Hagar tot Ruth
Stof: cas&nina (helaas gestopt)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten