maandag 1 oktober 2018

Stik Belgique deel 1: Onbekend is niet onbemind

In het kader van Stik Belgique zal ik deze maand enkel over Belgische patronen bloggen...
Marjolein van Flaflinko bedacht het concept vorig jaar en gaat er dit jaar graag mee door :)
Het idee is vrij eenvoudig; we proberen met bloggend België de belgische ontwerpers (en ontwerpers) eens extra onder de aandacht te brengen :)
Ik zal elke linkpaty meedoen met volgende uitganspunten:
-Eén keer over een relatief onbekend patroon
-Eén keer over een volwassen patroon
-Eén keer over een patroon dat ik al minstens 10 keer maakte
-Eén keer over een patroon dat minder dan 2 maanden oud is 
-Eén keer over mijn favoriete patroon 

Ik start mijn stik Belgique vandaag met onbekend is niet onbemind <3
Enige tijd geleden ging er op instagram een spelletje de ronde waarbij je je favoriete foto op iemand zijn profiel moest zoeken; zo botste ik op dit instagramprofiel en deze foto werd mijn favoriet. 

Ik schreef meteen Lilyskirt op mijn to sew lijst en als snel stak ik er eentje ineen :) 
Het rokje ziet er ingewikkeld uit maar door de duidelijke tutorial stak het snel en zonder moeilijkheden in elkaar! 
Gezien ik dankzij Marieke een setjesmadem ben geworden maakte ik ook een t-shirt voor erbij; ik viel hierbij terug op het patroon dat ik al het meeste maakte (het moest zo mooi maar niet zijn) --> de Fons-t-shirt.
Ik liet mijn vriend de stoffen kiezen en hoewel hij geen held is in goed combineren koos hij stoffen die perfect bij elkaar en bij de patronen passen <3 De flock werd ook door Bart gekozen en hoewel ik dit niet meteen zou kiezen vind ik het verbazend goed bij elkaar passen :)





De mensen die mijn kinderen kennen denken nu spontaan: "dat zal wel niet voor Trix zijn; die stoere griet met zo een frivool stofje"... Maar het is wel voor haar en het gaat haar ongelofelijk goed af :) Al vraag ik me wel af hoe lang het gaat duren voor het roze rokje een zwart rokje is :-p







Ook deze naaisters doen vandaag mee met de Stik Belgique:

Patroon: Lilyskirt van the flawsomemam
Stof: Cherry design gekocht bij atelier in 't leerke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten