maandag 8 oktober 2018

Stik Belgique deel 2: De man wil ook wel eens wat...

90% van naailand kent ze wel... De maples van see you at six. 
Een enorme stormloop naar webshops en bakstenen winkels en nog voor de vriend ze gezien en goedgekeurd had waren ze haast overal uitverkocht :-o 
Gezien Bart ze zo enorm graag wou zocht ik tot ik ze vond bij een bakstenen winkel in Brasschaat die ze per uitzondering wel wilde opsturen. (Ondertussen heeft de stoffenheide wel een webshop.)
En je raadt het al? De stof lag begin deze maand nog steeds ongeknipt in de bakken... Tijd om daar iets aan te doen :)

Stik Belgique--> Belgisch patroon... Ik besloot de Henry Hoodie uit La maison Victor te maken; ik maakte hem al eens eerder en qua breedte past die perfect; enkel de lengte van de mouwen en lijf moest ik wat verlengen ! 
Geef toe niemand wil het risico lopen deze stof te verknoeien aan iets wat niet past dus bij deze toch maar niks nieuws ...

De buidelzak liet ik vallen; dat deed ik al elke keer; ik vind truien zonder buidelzak nu eenmaal net iets mooier. Doordat ik dat liet vallen stak de trui echt ongelofelijk snel in elkaar :) 

Ondertussen droeg Bart de trui al en persoonlijk vind ik dat de kleuren hem heel goed staan!
Hij kan nu ook een beetje twinnen met Sep die ook een stof uit deze trui kreeg :)



Ik lees op blogposts vaak dat "het modelletje niet wilde meewerken"; geloof mij; niet alleen kinderen hebben dat voor :)






Ook deze week lieten er enkele andere naaisters zich gaan met belgische patronen :) Ook zij maakten pareltjes :)



Patroon: Henry Hoodie van La maison Victor
Stof: Maples van see you at six, nergens meer te verkrijgen maar destijds gekocht bij de stoffenheide.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten