maandag 29 oktober 2018

Stik Belgique week 5: Mijn haat-liefdeverhouding...

Stik Belgique loopt op zijn einde :(
Tijd voor de laatste blog van deze speciale maand (maar zeker niet mijn laatste belgische blog).

Vandaag stel ik mijn favoriete maar toch ook meest gehate belgisch patroon voor :)

Favoriet omdat het eenvoudigweg het mooiste patroon is in mijn ogen en gehaat omdat ik altijd zo hard sukkel met die kraag perfect te krijgen (gezien ik er nog nooit andere klachten over las ligt dit echt aan mij :-p )

Ook bij de man des huizes ligt de Laure in de bovenste schuif; hij vindt deze kleedjes de mooiste die ik al maakte voor onze dochters :) 
En hoewel het patroon verschillende opties heeft ga ik steevast voor het A-lijn model met qipao kraag; ik ga ook steevast voor de kapmouwen omdat ik een enorme kapmouwfan ben :) Deze kapmouwen gebruik ik ook telkens als ik een Tinny maak (ipv de aangeknipte) omdat ik ze mooier vind dan die van de Tinny zelf :-p
Ik maakte al Laure-versies met retrostofjes en superstoere stofjes en besloot deze keer te gaan voor een romantisch stofje van Cherry designs.

Ik ben absolute fan van het resultaat :) Gezien ik een versie maakte die perfect moet zijn tegen de zomer nam ik een maat groter dan anders; dat zie je allicht ook wel op de foto's :-p
Probeer dit te negeren en geniet van de mooie kraag en zet hem gerust ergens op je "to sew lijstje", Laure verdient dit :)






Benieuwd waar de anderen hun maand mee eindigden?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten