zondag 4 februari 2018

Waarom mogen (kwa)jongens nooit prinsesjes...

Ik ben niet echt vatbaar voor hypes, ik doe alleen maar mee als ze bij mij passen :-p
De "Ik laat dingen veel te lang liggen voor ik erover blog" hype is echt iets voor mij :) (of :( )

Mijn middelste dochter is sinds ze in september naar school gaat heel gefascineerd door jarig zijn en 3 worden... Wat een pech als je dan de laatste van de klas bent die 3 wordt :-p
Ze wou op haar feestje veel liedjes, een kroon, pakjes en een prinsessenkleed... Een prinsessenkleed :-o Mijn kwajongen een prinsessenkleed :-o Ik kon het niet geloven maar ze bleef erom vragen...

Na enig zoekwerk vond ik bij Het Leerke een stofje dat prinseswaardig maar ook Trixwaardig was :)
Ik besloot de Tinny van Straight grain te maken, ik moest hem toch ooit eens proberen.

Om zeker te zijn dat de maat zou passen maakte ik een proefversie in maat 98 en maar goed dat ik dat deed want het bovenstukje was een pak te breed en ik vond de kapmouwen niet mooi vallen (misschien kwam dat wel doordat het bovenstukje te breed was). Foto's hiervan bespaar ik jullie :-p

Bij de tweede versie maakte ik het bovenstukje in maat 92 maar verlengde het tot een 98, ik nam de kapmouwen van de Laure ter vervanging van de aangeknipte mouwen.
En ja hoor, deze keer zat hij als gegoten <3 Perfecte pasvorm en het model staat haar geweldig! Oordeel zelf maar :)





Nu er geen aanpassingen meer moesten gebeuren was het tijd voor het definitieve verjaardagskleedje.
Ik voegde nog twee speelse accenten toe omdat eigenzinnig toch wel bij Trix past :)
De strepen op de kraag lopen niet gelijk met de strepen op het kleed en er steekt geen blinde maar een gele zichtbare rits in; het waren 2 risico's maar ik vond ze geslaagd :)

Ik maakte ook nog een keerbare kroon uit dezelfde stof met aan de ene kant "3" en aan de andere kant "Trix" in gouden glitterflock... Deze wordt één maand later nog dagelijks opgezet; je kon hem eerder hier al bewonderen :)



De outfit werd goedgekeurd :) (En meteen uitgedaan vanaf dat oma en opa een K3 trainingspak cadeau gaven :-p )

Patroon: Tinny van straight grain
Stof: gitaren overgekocht van iemand
         azurblauw met gouden strepen van Het Leerke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten