woensdag 7 maart 2018

Een kijkje achter de schermen

Een week geleden vroeg Catherine me of ik wou meedoen aan een virtuele kettingbrief die door Davina gestart was.


De opdracht: een foto maken van je naaiplek, niet opruimen, niets weghalen wat daar eigenlijk niet hoort te liggen. Het leven zoals het is willen we zien. Maak een korte beschrijving van wat er te zien is. Waar ben je mee bezig? Welke projectjes zijn er ‘lopend’ of welke stofjes liggen er klaar om geknipt te worden? Welke patronen zien we op jouw kniptafel? Of waarvan zien we nog restjes?

Ik twijfelde even omdat ik wel een naaiplek heb maar daar zelden zit omdat het beneden gezelliger is (bovendien is ze niet groot genoeg om alles in te zetten-->oeps)... Maar gezien de opdracht "het leven zoals het is" inhoudt was ik wel snel gewonnen voor het idee :) )

Op het moment van de vraag stonden mijn machines mooi op de vensterbank. ik zat namelijk in volle voorbereiding voor het naaiweekend vorig weekend. Ik vertrok met 20 klaar-om-te-naaien-projecten.






 Jaja, ik had wat teveel voorbereid :-p


Dan maar even naar boven om toch enkele foto's van mijn naaikamer te nemen: meer dan een ongebruikte bureau, een massa aan (ongestructureerde) patronen en een massa aan fournituren (in lelijke doze, maar bon ze zijn wel handig) is er niet te zien...



Meer naar boven in de berghokken (jaja meerdere-->heerlijk) vind je een hoop tricot en fleece die regelmatig mindert en deel uitmaakt van onze (=SuperRuth en ik) music for life actie van 2018; een herhaling van die van 2017 met hopelijk een even mooie opbrengst... Meer daarover lees je hier.



En last but not least mijn persoonlijke stoffenvoorraad... Gevoelige kijkers scrollen beter niet verder.
De grote bakken zijn:
-badstof
-unifrench terry en sweater
-bedrukte katoen
-bedrukte jongenstricot
-bedrukte meisjestricot
-unitricot
-unikatoen
-boordstof
Voor de bedrukte stoffen is er een gouden regel: is de bak vol dan is er koopstop; er is veel maar de massa groeit niet aan)
De kleinere bakken zijn restjes.

Tot zover een kijkje achter mijn schermen... Tijd om andere naaisters hun plekje te leren kennen...
Bij deze nomineer ik 2 fantastische dames:
-Femke van Adivastyle
-Saska van Kiake

1 opmerking:

  1. leuk om es bij jou binnen te kijken, ik vind die eerlijke posts veel leuker dan die gestylede foto's! :)

    BeantwoordenVerwijderen