donderdag 21 juni 2018

Sweet summer suits

Al sinds vorige zomer ben ik enorme fan van de sweet summer suit die see you at six toen al gebruikte om hun collectie voor te stellen. Een prachtig zomerpakje dat ook als badpakje kan dienen. De speelse koordjes en de schattige pijpjes kunnen mij wel bekoren.
Maar zoals het wel vaker bij mij gaat was ook dit patroon eentje dat maar niet van die "to sew" lijst af geraakte tot Sien haar oog liet vallen op een stofje dat mijns inziens om dit patroon smeekte :)

Vanaf dat de stof aangekocht was printte ik snel het patroon (dat je hier gratis kan downloaden) en ging ik aan de slag. Ik had verwacht enkele uren aan het pakje te naaien maar niets is minder waar; het stak ongelofelijk snel in elkaar! Zo snel dat ik twijfelde of ik het wel juist gemaakt had :-p

Gelukkig hadden we de laatste weken best wel wat goed weer gehad waardoor Sien haar pakje al wel enkele keren kon dragen. Over het deel "dat je ook als badpakje kan gebruiken" ben ik het niet volledig eens... De tricot valt niet meer mooi als het door en door nat is. 
Bij deze is er dan meteen een challenge voor binnenkort: naaien met lycra, de "badpakkenstof" is besteld en zou hier binnen 2-3 weken moeten zijn (préorder).

Om de outfit nog wat te pimpen koos is voor de "pimp-je-outfit-hype" van het moment; het strikje van smospotten en snoesjes. Het patroon en de tutorial daarvan vind je hier.

Ik wil jullie voor het bekijken van de foto's graag verwittigen: "De kans dat je smelt bij het zien van zoveel schattigheid is bestaande; verder kijken is op eigen risico" :)



En Trix? Die kon niet achterblijven hé :) Ook zij staat er geweldig mee :)





En Liv? Die is helaas te klein... Volgend jaar beter kleine meid :)

Patroon: Sweet summer suit van toertjes en patékes
               Haarstrikje van smospotten en snoesjes
Stof: Beiden van bij het leerke

1 opmerking: