zaterdag 12 mei 2018

Glitterverlangen :)

Bijna dagelijks hoor ik dat Sien een klein Ingeske is. Ze lijkt naar het schijnt heel hard op mij; zelf zie ik dat niet maar ondertussen geloof ik het wel... Uiterlijk gezien dan toch!!! Daar waar ik vroeger nen halve (misschien wel driekwart) jongen was is zij een op en top meisje :) Het enige waar ze van het extreme meisjesplaatje afwijkt is dat ze niet altijd voor roze kiest :-p

Het laatste half jaar wil ze continu tule rokjes of rimpelrokjes met glitter aandoen en liefst dan nog met een over the top glitterelastiek :-p En laat dat nu lang een probleem zijn geweest :-o Ik sukkelde massa's met die elastiek eraan te zetten en hoewel het best draagbaar was vond ik toch dat ik het deftig moest kunnen!

Ik gaf mezelf een sessie bij het open naai atelier van het leerke (ideale formule om je kleine mankementjes onder professionele begeleiding bij te schaven) cadeau en ging met en duidelijk doel naar daar: "zij moesten me leren hoe ik die elastiek er deftig moest opzetten" en dat deden ze :) Achteraf wel een beetje schaamtelijk om te beseffen dat ik zoiets simpel niet kon :-p

En Sien? Die was uiteraard heel blij :)
En Trix en Liv? Die kregen er ook al maar zonder glitters :)



Ik wens wel even toe te voegen dat de frozentrui de schuld is van tante Karen. Ik weiger het te kopen maar als ze het krijgen mogen ze het wel dragen :) 


Voor de volgende foto's vertrouwde ik op Sofie :) Mijn vast naaimaatje trekt veel mooiere foto's dan ik :) Eén van de komende dagen komen de foto's van Sep zijn lentefeestshoot online en daar kan je haar werk echt bewonderen <3

En sjah gezien we wel eens samen op speeldate gaan is het niet zo moeilijk om haar als fotoverantwoordelijke aan te stellen :)
Deze keer waren we in papayoe in Mortsel, een echte aanrader; zeker voor jonge kinderen!







Patroon: geen patroon gebruikt; gewoon stof op lengte geknipt en de gehele breedte gerimpeld/
Stof: Alledrie van bij het leerke. De lichte blauwe met vlekken en de donkerblauwe met sterren waren effen katoentjes die ik bedrukt heb :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten