maandag 10 september 2018

Let's stick together: Little Eagle en Hazelhack

Zak eens lekker door is het thema van deze maand... Origineel uit de hoek komen is niet aan mij besteed deze maand; ik ben gegaan voor de meest clichézakken van dit moment: boekentassen :-p Nou jah, cliché of niet, mijn dames zijn er blij mee :)

Dit jaar is het eerste jaar dat ik 4 schoolgaande kinderen zal hebben :) (ciao crechekosten)
Sep gaat naar het tweede leerjaar en zweert dit jaar weer bij zijn gekochte boekentas van vorig jaar.
Sien gaat naar de derde kleuterklas en Trix naar de tweede kleuterklas en wilden allebei wel een "mamaboekentas".
Liv stapt in januari in en tegen dan maak ik er voor haar ook eentje :)

De meisjes mogen elk jaar zelf het stofje voor hun boekentas kiezen. 
Sien was meteen heel zeker van haar stuk. ze wilde iets met ijsjes want ijsjes zijn leuk en haar symbool in de derde kleuterklas zou ook een ijsje zijn. 
Trix wou omwille van haar symbool iets met kastelen maar gezien ik er geen leuke vond zette ze haar zinnen op een stofje met vespa's.

Ik bestelde beide stoffen maar nam van de ijsjes toch wat extra omdat ik Trix ken... En ja hoor bij het aankomen van de stoffen was ze heel duidelijk: "Ik wil hetzelfde stofje als Sien, ik wil ook ijsjes". Ergens vond ik het wat stom maar het dwong me ook wel om dit jaar eens een ander model uit te testen :)

Gezien ik al enkele mooie little eagle bags had zien passeren moest ik niet lang nadenken wat het tweede model zou worden. Ik ben absoluut geen tassenmadam dus een nieuwe boekentas gaat stevig buiten mijn comfortzone; gelukkig is de handleiding van piekewieke zo enorm goed dat de boekentas zonder problemen en snel ineen stak. Ik gebruikte helaas de foute schuifgespen  waardoor de tassenband steeds los schiet. Alles uiteen halen was voor mij geen optie maar enkele kamsnaps losten dit probleem makkelijk op :-D




De Hazel is hier al jaren een klassiekertje en met deze voor Sien zat ik meteen aan mijn 10e exemplaar :-p Ik besloot er dit jaar een klein beetje aan te veranderen, een ritszakje om eens iets veilig weg te steken of te scheiden van de rest mistte ik al jaren dus tijd om daar iets aan te doen! Ik stak in het voorpand een rits over de gehele breedte en binnenin in een zijpand stak ik ook nog een rits. Niet spectaculair veel veranderingen of extra werk maar het geeft de boekentas een heel ander uitzicht. De klikgespen verving ik op Sien haar vraag door magneetknopen; ik stak extra studds op de flap omdat ik het anders zo leeg vond :-p




En fier dat ze zijn op hun boekentas in hetzelfde stofje!!! 






Als leerkracht weet ik hoe belangrijk het is als op alles een naam staat; dit jaar was ik origineler dan flockfolie. Ik kocht 2 hippe boekentashangers bij Minithings; los van het feit dat ze heel mooi zijn zijn ze ook heel stevig (aangename verrassing vond ik dat)!





Benieuwd wat de andere bloggers met diet thema deden? Er waren er alvast die veel verrassender waren :)

               hazel
Sleutelhanger: minithings
Stof: Buitenkant: wild van stof
        Binnenkant: Atelier in't leerke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten