maandag 22 oktober 2018

Stik Belgique week 4: Vers van de pers

De laatste jaren doen onze Belgen het goed; en dan heb ik het deze keer niet over voetbal maar over onze ontwerpers :)
Elke maand komen er wel enkele patronen bij; we worden enorm verwend...

Eind augustus kwam er patroon uit dat speciaal voor Trix getekend is :) Dat is uiteraard niet echt zo maar het lijkt wel zo; een broek die meisjesachtig genoeg is maar toch het "badgirlgehalte" van Trix respecteert (de broek kan trouwens ook perfect voor jongens vind ik). Pepper Pants; Trix haar mama hoorde je lokroep :-p
Ik kocht het patroon meteen nadat het uit was maar zoals zo vaak duurde het dan even voor "het ervan kwam om het eens te maken". 

De Pepper Pants is eigenlijk een 3/4e broek maar er zit ook een optie bij om ze op maat te verlengen tot een lange broek; de tutorial hiervan was zeer duidelijk. Ook de werkbeschrijving was super. Trix haar nieuwe lievelingsbroek stak op een klein uurtje in elkaar.
Mijn eerste versie (natuurlijk komen er nog) maakte ik uit een eenvoudige maar prachtige jeanstricot die ik kocht bij het leerke. Het resultaat is geweldig! Ik raad wel iedereen aan om stof te nemen die zeker 5% rekt; de mijne is iets te stijf waardoor de nauwaansluitende enkelboorden moeilijk over haar voeten gaan (dat ligt voor alle duidelijkheid aan de stof en niet aan het patroon)






Benieuwd naar nog meer moois van eigen bodem?


Patroon: Pepper Pants van Larth
Stof: Jeanstricot van Atelier in 't leerke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten